Cele Șapte Principii ale unei afaceri sociale
- Editor

- 12 iul. 2020
- 1 min de citit
Redactate de Muhammad Yunus cu ajutorul lui Hans Reitz (director al Grameen Creative Lab)

1. Obiectivul afacerii este acela de a eradica sărăcia sau de a rezolva una sau mai multe probleme (în domenii precum educația, sînătatea, noua tehnologie, mediul), care amenință oamenii și societatea – nu acela de a maximiza profitul.
2. Compania trebuie să devină sustenabilă din punct de vedee financiar și economic.
3. Investitorii primesc înapoi doar cât au investit. Nu se acordă dividende peste suma investită inițial.
4. După ce investiția este recuperată de întreprinzător, profitul se reinvestește pentru extniderea și îmbunătățirea activității.
5. Compania se comportă conștient față de problemele mediului.
6. Personalul angajat primește remunerațiila nivelul pieței, beneficiind de condiții de lucru mai bune decât cele standard.
7. Cei implicați acționează cu bucurie.
Cele șapte principii reprezintă nucleul afacerii sociale, acestea servesc ca patră de temelie și ca reper constant ce amintește de valorile aflate la baza ideii de afacere socială.



Comentarii